+++ Fantoma nr 37, backing Obama

nine-inch-nails-ghosts-i-iv_wall.jpg

La fel cum iisusii se saruta bine inainte sa fie tradusi, si artistul din postul de mai jos s-a cerut tradat pe torrenti ca sa fie iubit si impartasit (“to share”). Si strigat prin clienti, sa vina mai aproape, closer, closer, pana la varianta necomprimata, de 24biti/96Khz. Care, daca e comandata din timp, poate ajunge in tara pana de Ziua Motociclistilor, fara probleme. Chiar daca poate fi remixat si din mp3-uri, obiectul se intretine, conceptual, si singur.

Dupa aproape 24 de ore de stat in playlist-ul de mai jos pot spune ca am petrecut o zi intreaga impartit intre fantomele personale ale lui Trent Reznor si muzica de petrecere neintrerupta a peisajelor vizuale de pe GHOSTS I-IV. Cele 36 de bucati compun una dintre cele mai ciudate colectii de track-uri experimentale, de ascultat in toate combinatiile de cifre si in orice ordine. Moderat de experimentale (nu va ganditi la zona Alva Noto (de vazut aici si de-aici)) dar destul de inventive ca sa capete mai multe calificative de-a lungul unei zile si sa formeze un context sonor unic atat ca manifest al comunitatilor de lume noua cat si ca entitate imposibil de ascultat in sens clasic.

Ca sa nu-mi pierd uzul ratiunii, insa, rastignit ca maimutele intre temele de chitara reciclate din industrial (genn) si pasaje poetice tripate din pianul la care Reznor n-a uitat sa cante, am alter(n)at repetarea pe “shuffle” a pieselor cu scurte momente de whoa whoa. Exact ca in ilustratie:

04reznor.jpg

Alegerea simbolica, de catre Nine Inch Nails, a “torrent”-ului, ca instrument “nou” al diseminarii si ca meme al Creative Commons si al comunitatilor open-source si d.i.y. nu a fost la intamplare. Mai ales ca Reznor a atasat inca din anuntul initial, citez “posted by Trent Reznor at 8:00 PM pst, from hong kong.”, un link interesant, asociat chiar din titlu, cu (say what?) Obama, democrat. Link de promovare, bine digguit.

Evolutia recenta a candidatului american care, pe langa faptul ca a dat unul dintre cele mai mishto exemple (electorale) de outsourcing de date publice, producind hit-uri si pe site-ul Wired pentru ca Hillary il photoshopeaza, poate fi reinterpretata (negrul tot negru ramane) si ca un fantasmetafizic teaser de campanie de relansare a lui Michael (fara trupa) in mainstream, pe piata noua. Logic, secventa de mai devreme face parte din clasa distopiilor, prima la dreapta, cum o iei pe hol. (no_link)

Nine Inch Nails nu mai are nevoie de multa vreme de departamente de marketing care sa le vanda muzica. Pentru ei, relatiile publice sunt treaba fanilor. Cam ca pe vremea r’n’r, un pic de hippiotism, de data asta cu clicku-nfipt dupa tample in loc de flori, nu strica.

Munca de PR, in perceptia clasica, este o chestie inadecvata si “pe stil vechi”. Fiecare dintre noi e un agent de relatii publice, printre blank-uri arse si marcate cu litere sau in memoria hardurilor cu platane dizlocate de sacrificari de kiwi (no_link). Fiecaruia i se poate ghici nisa si prin simplul fapt ca “stam” pe net demonstram perfect ce flegme sau pneume de urme lasam in urma. Mediatic vorbind. Fiecare sursa din apropierea trackerelor “de torrenti” e un nou nod de raspandire a produsului, iar ultima aparitie discografica (lol) a Nine Inch Nails e doar un exemplu pionieresc.

Practic, in toata furtuna media din jurul lor, baietii de la The Pirate Bay tocmai au mai scos un album, clasic, pentru toata lumea deci p2p. Featuring Reznor on (just) baking. There are no vocals!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: