Replica ICR la aberatiile mediatice din jurul scandalului romanesc cu zvastica, ponei si sex

Poneii sunt fiinte extraordinare, mai ales cand sunt folositi, de Nuclear Fairy, ca pretext de exorcizare fantastica a fascismului. Dupa ce presa romaneasca a dat curs initiativei indoielnice a unui roman din diaspora, John Gabrian Marinescu, in care acesta acuza expozitia colectiva “Freedom for Lazy People”, anuntata si aici si organizata de Institutul Cultural Roman din New York, ca instiga la pedofilie, rasism si antisemitism, Institutul are un raspuns pe masura.

Sa te superi pe o serie de opere de arta contemporana e ca si cum japonezii s-ar ofusca daca ar citi pe peretii oraselor cum ca “Japanese People are Aliens”. Cum ar putea, cineva, sa fie deranjat de zvastica delicata pe care-o poarta pe fese un ponei roz?

Iata si textul integral al replicii semnate de Cristi Neagoe:

New York, 23 iulie 2008 – Publicaţia românească New York Magazin publică în numărul 580 un articol semnat de John Gabrian Marinescu despre expoziţia Freedom for Lazy People pe care ICRNY a vernisat-o pe 18 iunie 2008. Preluat de unele instanţe ale mass-media româneşti ca un subiect de scandal, articolul incriminator necesită câteva lămuriri din partea Institutului Cultural Român din New York.

Continuând politica sa curatorială de susţinere a artelor vizuale româneşti emergente, ICRNY a invitat la New York trei dintre cei mai activi şi mai provocatori street artişti români: IRLO, Omar şi Nuclear Fairy. Aceştia sunt cunoscuţi în România pentru lucrările lor de pe pereţii marilor oraşe, care pot fi însă  întâlnite şi în spaţii precum librăriile Cărtureşti din Bucureşti şi Cluj, terasa Teatrului Naţional din Bucureşti, calcanul de pe strada Arthur Verona, skate park-ul din Herăstrău, clubul Amsterdam (fost Cina), Metroul Bucureşti, clubul Cuba din Piteşti, reşedinţe personale sau spaţii comerciale din întreaga ţară, dar şi în publicaţii precum ziarul Cotidianul, revista de creaţie contemporană Omagiu, revista Hardcomics, jurnalul ilustrat Aooleu, revista TimeOut Bucureşti.

Expoziţia Freedom for Lazy People a avut parte de susţinerea Wooster Collective, cel mai important site de street art din SUA, atrăgând un public numeros şi divers în Galeria Română. Printre aceştia, câţiva dintre membrii comunităţii din Murray Hill au ţinut să mulţumească ICRNY pentru energia pozitivă pe care această expoziţie o aduce cartierului lor, lucru confirmat şi în titlul unei relatări din prestigioasa revistă americană New York Magazine (a nu se confunda cu publicaţia românească menţionată mai sus): “Romanian Graffiti Artists Make Murray Hill Even More Fabulous”.

Mai mult decât atât, cei trei au fost invitaţi de scenografa Marina Drăghici şi de regizorul-coregraf Bill T. Jones (laureat al Tony Award şi un nume de referinţă pe Broadway) să picteze sala teatrului 37 Arts, unde va avea loc, la începutul lunii august, premiera spectacolului dedicat legendei muzicii africane, Fela Kuti.

Merită remarcat că este pentru prima oară când un institut cultural european organizează o expoziţie de street art în SUA (conform Sarei şi lui Marc Schiller, fondatorii Wooster Collective), şi că această formă de manifestare artistică este prin excelenţă reprezentativă pentru libertatea creaţiei.

Argumentele folosite de John Gabrian Marinescu pentru a discredita expoziţia organizată de Institutul Cultural Român din New York reiau teme de mult consumate în critica de artă şi care apar astăzi, prin anacronismul şi agresivitatea lor, pur şi simplu tendenţioase. În acest sens, ne surprinde că redactorii unor publicaţii precum Evenimentul Zilei, Ziua, ai televiziunii Antena 3 sau ai portalului Ziare.com le preiau cu titluri senzaţionaliste (cuvinte cheie: „sex”, „zvastică”, „securişti”) şi le descriu ca reprezentative pentru viziunea întregii comunităţi româneşti din diaspora americană. Ne vedem datori, aşadar, să reluăm aceste teme şi să ne explicăm opţiunea.

John Gabrian Marinescu este revoltat mai întâi de câteva dintre desenele şi obiectele din expoziţie, pe care le consideră expresii ale „sexului şi ale actului împreunător în sine” (sic!). Or, sexualitatea este departe de a fi principala temă a expoziţiei. S-ar putea vorbi, mai degrabă, despre o exhuberanţă a experienţei proxime pe care cei trei artişti o transpun instant, focalizând pe detalii semnificative, ca printr-un Polaroid organic. S-ar putea discuta despre reciclarea trăirii în cotidian, despre încărcarea ei alegorică prin „reprezentări religioase viu colorate, şerpi, păianjeni, animale-oameni, sloganuri şi simboluri”, după cum observă Catrinel Bartolomeu în articolul citat mai sus.

Dar Marinescu alege să interpreteze ceea ce vede printr-o prismă infernală, ca şi când cele şapte păcate capitale şi-ar fi dat locul de întâlnire în Galeria Română din New York: „o păpuşă din cârpă, înfăţişând un tânăr de 14-15 ani, fără haine, cu organul genital vizibil”, „un urangutan, cu chipul negru (probabil o aluzie la negrii Americii)”, „o jucărie, un căluţ care în porţiunea dorsală, pe pulpa spate, are pusă o zvastică germană (să fie anti-semitism, adică ură faţă de poporul evreu măcelărit de hitlerişti?)”. Sunt afirmaţii tendenţioase ce reprezintă acuzaţii făţişe de pedofilie, rasism şi antisemitism. Precizia identificării vârstei unei păpuşi şi viteza cu care morile de vânt devin monştri pentru domnul Marinescu ne-ar produce o stare de ilaritate, dacă astfel de aberaţii nu ar putea fi luate în serios de un public slab informat. În ceea ce priveşte monştrii, găsim mereu nou adagiul lui Goya din Capriciul 43.

Întâmplător, „oroarea erogenă” din Galeria Română are loc în aceeaşi perioadă în care la Brooklyn Museum se încheie expoziţia lui Takashi Murakami şi la Muzeul Guggenheim sunt expuse lucrările Louisei Bourgeois, ambii explorând intens corpul uman şi sexualitatea explicită, de la proiectile de spermă la păduri de falusuri. Atât frumuseţea, cât şi grotescul se află în ochiul privitorului.

În beţia sa naţionalistă în care multiculturalismul este o crimă, Marinescu se leagă, printr-un frumos argumentum ad hominem, de numele celor trei artişti, afirmând nici mai mult nici mai puţin decât că “nu sună a fi tradiţionale româneşti”. Pentru cineva care îşi spune “John Gabrian”, ne-am aştepta ca această chestiune să fie irelevantă. Însă în cursul zilei de azi am primit un telefon în care am fost anunţaţi că următorul editorial din New York Magazin se va concentra asupra etniei cetăţenilor români invitaţi în cadrul programelor ICRNY (cităm din Robert Horvath, interlocutorul nostru: “în 2008 nu aţi invitat decât evrei, maghiari şi alţi neromâni”).

„Expoziţia NU ne face cinste nouă, românilor, şi nici artei sau culturii noastre. Cu atât mai mult, ea nu va contribui niciodată la schimbarea imaginii României în bine”, afirmă cu emfază John Gabrian Marinescu. Nu cu mult timp în urmă, Corina Şuteu, directoarea ICRNY, primea de la Biroul Naţional de Turism al României pentru America de Nord următorul mesaj: „Dorim să vă semnalăm faptul că  prezentarea în filmul Occident (r. Cristian Mungiu) pe care ICRNY îl promovează a aspectelor cu privire la sărăcie, intoleranţă, gândire retrogradă, pesimismul tinerilor în legătură cu viitorul României nu serveşte la conturarea unei imagini pozitive pentru România şi implicit diminuează efectele eforturilor de stimulare a circulaţiei turistice din America de Nord către România”.

Vom relua aici răspunsul Corinei Şuteu privind ce este şi ce nu este reprezentativ pentru cultura română: „Arta nu mai este azi în România un instrument de propagandă, iar valoarea artistică a unui film, a unei piese de teatru, a unei expoziţii nu mai rezidă, din fericire, în nevoia autorităţilor de a zugrăvi un prezent şi un viitor luminos. Dar oricât de importante ar fi victoriile artiştilor români care s-au rupt de tradiţia păşunistă şi oricât de multe discursuri se ţin despre ei, cu retorică goală şi cu pompă, artele româneşti vor fi obstrucţionate pentru încă multă vreme de mentalităţi contaminate, scăldate în utopii naţionaliste, profund antidemocratice şi obtuze.”

Vom oferi aici o mostră de logică perversă a celor care se ascund sub umbrela “comunităţii româneşti din New York”, culeasă dintr-un email primit astăzi pe adresa ICRNY: „Sant de acord cu libertatea artistica si libertatea de expresie garantata de ” Bill of Rights”din Constitutia Americana, dar intr-o galerie Americana particulara……NU INTR-O GALERIE  ROMANEASCA CE APARTINE UNUI INSTITUT AL  DIPLOMATIEI  SI IMAGINEI CULTURII ROMANESTI SI CARE TREBUIE SA NE REPREZINTE IN MOD CEL PUTIN ONORABIL. ROMANIA, TARA NOASTRA, IN STRAINATATE!”. Semnatarul acestei scrisori, Paul Mircea Goreniuc, se alătură unor personaje precum John Gabrian Marinescu, Robert Horvath, Rodica Perciali sau Grigore N. Culian, autointitulaţi „reprezentanţi ai comunităţii româno-americane” şi care exclamă insistent şi, uneori, cu violenţă, pătrunşi poate de înflăcărare patriotică: „să se revizuiască, primesc, dar să nu se schimbe nimic!” (Caragiale)

Sunt foarte curios daca mass-media romaneasca, in isteria care o caracterizeaza, va reactiona prompta in publicarea dreptului la replica al ICR New York.

17 Responses to “Replica ICR la aberatiile mediatice din jurul scandalului romanesc cu zvastica, ponei si sex”

  1. lifezabitch Says:

    ce e mai trist in toata povestea asta e ca presa din romania nu prea face nici macar minime investigatii atunci preia un subiect din afara. Atata vreme cat in “nymagazin”, un soi de magazin istoric tabloidizat si anacronic, apare un titlu in care blingblibguiesc cuvinte de genul “zvastica”, “sex” si, mai ales, obscenul ponei, jurnalistilor li se pare suficient, pentru ca miza ultima e sa faci scandal. N-are importanta cum si de ce, n-are importanta nici contextul in fata unor pashunisme si pudibonderii gratuite, care mascheaza, de fapt, un complex al marginalitatii. si ce e si mai dubios e ca scanteia a pornit de la ny, unde moma editeaza carti de arta despre puke, shit, and extreme porn si unde prezenta unui banal dick intr-o lucrare de arta e demult un subiect depasit. anyway, expo-ul e una dintre cele mai fresh sample-uri de arta made in ro in momentul asta.

  2. e tare ca neneaastia acre s-au oripilat toti ca, vezi doamne, romanii s-au facut de ras invitand artisti care deseneaza, fereasca dumnezeu, un penis, si care, ne neconceput, pangaresc mandrete de ponei roz cu zvastici, nu prea stiu sa scrie romaneste. ceea ce e intr-adevar indecent

  3. articolul e penibil, ca si autorul lui. pentru ca se simte de la o posta ca nu picturile, instalatiile si papuselele in sine il deranjeaza cel mai tare. daca vroia cu adevarat sa inteleaga cum a fost posibil ca “neamul romanesc” sa ajunga sa fie reprezentat de asemenea emanatii, putea sa ii intrebe pe autorii lor. sau sa se refere altfel, mai mult, mai direct la ei. dar nu. el o f***-n gura pe corina suteu. ca de fapt ea e buba. EA e personajul principal. joc politic, clar.
    e penibil ca omu’ simte sa bage-n fata argumentele autoritatii, ca altele – gen, d’alea folosite de critici – oricum n-are, si-mi imi arata gradele de pe epoleti.
    e simplu: daca intr-un astfel de articol, pentru a sustine o opinie atat de inversunata, tu nu gasesti altceva de care sa te legi decat NUMELE artistilor si rezonanta lor non-mioritica… nu te astepta sa te ia cineva in serios drept om de cultura non-ipocrit. tre’ sa ma cheme gheorghe ca sa ma accepti? in 2008, daca spui asa ceva, esti un bou. scoateti-l pe perjovschi din sistem, ca aduce-a polonez si m-a obligat sa fac si o cacofonie.

  4. ovidiu hurduzeu Says:

    Toata chestia asta mi s-ar parea acceptabila dar ma intreb: de ce pe banii contribuabilului roman? Pai, mai baieti, daca vreti sa faceti arta subversiva, no problem, dar de ce sa o subventioneze statul? De cind e avantgarda subventionata de stat? Nu cumva “exorcizarea fantasmatica a fascismului” e un sablon “politic corect” al Noii stingi care le-a spalat putin creierele artistilor respectivi. Nea Marinescu n-a inteles nimic, de fapt, artistii nostru erau pe “linia partidului”, adica isi exprimau sentimentele lor “antifasciste”, “multiculturaliste”, “pro Gay”, “pro lesbian”. Pai, cum altfel i-ar fi carat la New York statul roman daca nu i-ar fi exprimat perfect interesele. Este foarte trist ca tinerii se lasa dusi de nas, cred ca sunt “provocativi” cind de fapt revolta lor merge EXACT in directia indicata de propaganda oficiala. Nu stiu daca intelegeti ce-am vrut sa spus.

  5. Articolul in cauza, precum shi emailurile citate, primite de ICR, sunt tipice pentru mentalitatea glorioasa romaneasca de periferie, shi anume: noi nu facem, dar daca fac altzii shi mai ales daca sunt bine primitzi, sa ii scuipam repede shi sa anuntzam ca nu putem fi solidari. Cu tristetze constat ca orice initziativa pozitiva, fie ea culturala sau de alta natura, este tratata cu dispretz tocmai de publicul romanesc din diaspora, constituit in mare parte din persoane care ar dori sa se refugieze in nishte fantezii mitico-natzionaliste care nu au nimic de-a face cu realitatea… Cat despre complexul marginalitatzii, cred ca s-a dezbatut imens subiectul, shi cu argumente perfect valabile. Dar macar acum, in anul de gratzie 2008, ar trebui sa se renuntze la ipocrizie shi argumente slabe de acest gen. Replica data de Corina Suteu este perfect la obiect, dar ma indoiesc ca va fi bine primita. None so blind as those who won’t see…

  6. ovidiu hurduzeu Says:

    Mentalitatea glorioasa romaneasca de periferie se manifesta exact prin atitudinea pe care o lauda DA Says, “initiativa pozitiva”. Cu alte cuvinte graba de a furniza stapinilor, in cazul acesta anumitor medii culturale din New York, exact ceea ce vor, sau inteleg. Adica un hamburger artistic. Daca la moda, in SUA, ar fi fost “fanteziile mitico-nationaliste”, no problem, baietii nostri ar fi pictat niste zimbrii carpatini pe strazile New York-ului. Nu inteleg de ce, eu ca roman din diaspora ar trebui sa suport un Nuclear Fairy dambovitean, o copie al unui produs comercial pe care-l pot cumpara in America. Nu ar fi normal sa oferim la export ALTCEVA decit produsele cu care sunt obisnuiti americanii? Nu vi se pare ca avantgardistul Brancusi a fost apreciat tocmai ptr acest “altceva”? Ce treaba avem noi cu exorcizarea fantasmatica a fascismului? Nu cumva ar trebui sa “exorcizam fantasmatic comunismul?. Sau asta ar fi fost anatema in mediile culturale de stinga gay&lesbian si altele de genul acesta? Ne facem ca nu intelegem problema. Nimeni nu le-a interzis baietilor din Romania sa picteze strazile, cladirile din ghetourile americane, dar sa n-o faca in numele meu prin ICR. De fapt, n-as avea nimic impotriva daca s-ar lua decizia curajoasa ca toate ICR-urile din strainatate sa fie desfiintate.

  7. Am descoperit ulterior postarile si reactiile voastre. Ma bucur ca nu sunt singurul de aceeasi parere.

    Salutari din Vancouver/Canada,
    Cristi

  8. interesanta aducerea in discutie a lui Brancusi; nu stiu de ce tin sa folosesc termeni mascanti… reiau: e gresita aducerea in discutie a lui Brancusi. dupa ani de expozitii, si o recunoastere intarziata a valorii sale, se simte nevoit sa se desfasoare pe alte plaiuri, unde primeste imediat recunoasterea cuvenita, drept artist inovator si profund, inclinat spre trairile intime ale omului… la drept vorbind, au trebuit sa treaca ani si pareri avizate, pana sa si-l insuseasca statul roman. in acel moment, nu se mai vorbea despre artisul roman insa, ci despre sculptorul din Paris. sa nu-l bagam la intaintare pe Brancusi stimabile Hurduzeu, din simplu fapt ca nu e potrivit exemplul… sa dam citate de genul “Sunt imbecili cei care spun despre lucrările mele că ar fi abstracte; ceea ce ei numesc abstract este cel mai pur realism, deoarece realitatea nu este reprezentată de forma exterioară, ci de ideea din spatele ei, de esenţa lucrurilor.” ?
    revenind la subiect, imi pare cel putin deranjant genul de abordare stramoseasca, numita ‘datu’cu presupusu” sau in varianta moderna ‘facutu’ pe interesantu”.

    “Pai, cum altfel i-ar fi carat la New York statul roman daca nu i-ar fi exprimat perfect interesele. Este foarte trist ca tinerii se lasa dusi de nas, cred ca sunt “provocativi” cind de fapt revolta lor merge EXACT in directia indicata de propaganda oficiala. Nu stiu daca intelegeti ce-am vrut sa spus.”

    Poti fi sincer cu tine, atunci cand nu te urmareste nimeni Ovidiu? Intreb mai intai, ca sa fie ragaz de gandire, premergator ideilor de replica, demontare, presupunere sau stiu eu ce subterfugiu… Deci, inainte de ati exprima parerea mai sus citata, ai avut curiozitatea sa cauti cateva desene, impresii, pareri referitoare la ‘dusii de nas’? Ca poate te-ar fi lamurit cateva desene, cum sta treaba cu legatura dintre ei si politica, stat si interesele partidului. Poate nu, dar trebuie incercata o minima punere in tema inainte de datul cu presupusul. e o minima decenta intelectuala.

    n-am nici cea mai vaga intentie de a te educa in ceea ce priveste datul cu parerea… scriu despre posturile tale din placerea de a contrazice prostia -scuza-mi limbajul franc. considera-l impersonal. si n-o sa ma explic, pt ca pe net, precum in politica, cand apare explicatia gestului, e invitatie la condamnare! insa nici nu te pot cataloga altfel, din moment ce inchei cu ideea ca desfiintarea ICR-urilor, ar fi o masura curajoasa si de dorit pt tine.

    destul despre Ovidiu dar…

    acest distins John, m-a amuzat din primul moment cu remarca legata de numele artistilor. Daca e trist sau amuzant, refuz sa constientizez, ciudat insa este. cum ar fi sa-mi para o eroare fonetica, sau o fonie deranjanta numele durex? ar fi ciudat, trist sau amuzant -in sensul trist :}? Deci John, daca folclorul-ti place, scoate inca o carte pe tema data, insa in calitate de ‘reprezentant al comunitatii romano-americane’ si critic de arta, nu esti decat un John, care nu ma reprezinta in idee, abordare, si nici preocupari! critic de arta nici atat, cel putin in articolul ultra mediatizat. te vad in stare sa obiectezi asupra zambetului prea larg al Mona Lisei, sau a coloanei prea repetativa a lui Brancusi. asta nu e critica de arta, si asta nu e reprezentare a comunitatii romano-americane. e oftica pe fatza, si lipsa de vaz 3d. o combinatie nefericita, f reusita.

    ‘sa nu se faca de-astea pe seama noastra, nu din banii nostri!’ lasati-o mai moale cu logica… ba sa se faca din banii nostri, in holul ICR NY, ca daca nu se face asta, se cumpara inca un set de borduri marmura in bucuresti, sau alte ghivece stradale cu insertie de cupru in cluj. ori atat timp cat lumea intra, se uita, vede si pleaca cu impresie colorata (vezi articole straine pe google), e un semn de miscare a romanului in mediu artistic international – de unde si inviatia pt 37 Arts.

    ps: in cazul in care unul din cei trei artisti, ar explica sau povesti despre un element din compozitia prezentata, bag mana-n foc ca John ar zice, ‘nu-i drept, nu asta simbolizeaza’ iar Ovidiu ar replica ‘e o facatura, mesajul tau de fapt e altu, si poate nici nu-ti dai sincer seama!’

    ‘do not aspire to be in fashion.
    For what is in fashion, goes out of fashion….
    If, on the contrary, your work is contested today, it doesn’t matter.
    For when it is finally understood, it will be for eternity’
    Wikipedia/brancusi

  9. filmulet comic, situatie trista in ceea ce priveste jurnalismul practicat de unii-altii.
    http://www.supliment.polirom.ro/shownews.aspx?id=669

  10. […] intregi la cap au reactionat si au spus ce era de spus dar cel mai mult mi-a placut reactia […]

  11. s-a facut si o dezbatere pe Antena 3 despre acest subiect

  12. frate daca era intr-o galerie de arta particulara, muzeu uite cum ati mentionat acolo de alte galerii tot in aceeasi tema, era super ok nu mai zicea nimeni nimic ca de ce s-a facut expozitia asta. tot scandalu a iesit ca s-a facut aceasta galerie in institutul cultural roman.

  13. […] vizual), Voicu Radescu (Green Hours), Mihai Pop (Galeria Plan B, Cluj), Ioan Nemes (artist vizual), Miron Ghiu, Vera Ion (scriitor, dramaturg), Dan Popescu (Galeria H’art), Ioan T. Morar si […]

  14. Robert Horvath NEW YORK Says:

    O ZI BUNA PENTRU ROMANIA

    Cu ocazia incheierii expozitiei antisemite, ICR da un comunicat in care niste mizgalituri oribile ale unor golani sunt declarate “un succes al artei de avangarda din Romania, care incepe sa fie luata in considerare de institutii de mare prestigiu din domeniul artei(precum Muzeul National de Arta Contemporana ) si a condus la stabilirea unor colaborari intre graffierii din Romania si institutii artistice de peste Ocean”. Autorii uita sa explice ca aceste institituti isi au sediul in South Bronx sau in alte cateva ghetouri unde nici politia nu are curajul sa patrunda. Mentionind grupul de la New York Magazin se spune “nici una din persoane nu este calificata sa emita pareri profesioniste despre arta,de vreme ce nu poseda nici educatia si asa cum rezulta din luarile de pozitie, de un primitivism estetic deprimant – nici informatia necesara pentru a emite opinii pertinente” Lasind pe Grigore Culian care a creiat cel mai bun ziar de opinie de limba romana si pe profesorul Marinescu sa se apere singuri, sunt nevoit sa ma prezint si sa fac corectile necesare.

    Ma numesc Robert Horvath si sunt de meserie cineast. Am absolvit facultatea de film IATC (fiind coleg de an cu Mircea Daneliuc cu care am facut un film de institut impreuna) Am lucrat la pricipalele studiouri in special la Televiziunea Romana. Mi-am facut educatia politica in anchetele securitatii. Am fost acuzat de spionaj, pentru trimitera in Occident a unor materiale filmate despre Ceausescu.Scapat cu viata am ajuns in America in 1977. Am pornit de la nimic. Fiind atras de lumea modelelor, am mai facut o facultate(Fashion Institute of Technology, New York) Aici am fost coleg cu Kiyoko, actuala mea sotie,renumit fotograf japonez, Actualmente imi continui profesia la studioul meu de film si televiziune cu sediul in Manhattan, New York si Tokio. Sunt cunoscut deasemenea ca ilustrator, designer, pictor. sub numele de Deva. Ultima expozitie personala DE LA DALI LA DEVA. care a avut in cartierul marilor galerii Chelsea, NY sa bucurat de succes. Am o galerie personala DEVA GALLERY unde arta mea poate fi vizionata de public. Semnind HORVATH sunt cunoscut in jurul lumii, ca unul din cei mai inportanti fotografi de moda.

    Aceasta lunga prezentare este un indiciu ca intregul comunicat ICR trebue citit invers. In primul rind expozitia nu afost un succes ci un un adevarat dezastru. In al doilea nici unul din persoanele inplicate Suteu, Patapievici, Neagoe nu au absollvit vrea scola de arte sau au vreun talent artistic. Faptul ca acesti activisti culturali nu au cunostinte esentiale de estetica sau judecata artistica, a creiat o situatie exploziva A lua niste derbedei de la gura canalului si ai prezenta ca niste artisti intro galelrie de arta, este o frauda fara precedent. Adevarul este ca traim in doua lumi diferite, una a marei arte (Zamfir, Andrei Serban, etc) si una a provinciei proaste si snoabe reprezentate de alde Patapievici, Suteu sau de lumpenul pisat pe el, Cristian Neagoe.Trebue facuta curatenie generala. Imediat dupa stingerea scandalului Patapievici, vom incepe scandalul Tismaneanu,intre timp comunitatea va avea grija de Traian Ungureanu care a scris la ordin de la Cotroceni, mizerabilul articol “Statuia mitocaniei, comunitatea romaneasca de la New York.” Ma adresez pe aceasta cale unui alt mizerabil Ion Morar care crezind ca este siret, a scris in Cotidianul “Cultura romana bruiata la New York de un papagal ungur” Il asigur cu toata seriozitatea ca papagalul Robert, este mai roman dechit ei toti la un loc In articolul “Golaneala de la New York si tinta Basescu” acelas Morar desvolta un scenariu interesant dar complect inpracticabil.”Bata lui Horvath” loveste si sparge capul lui Patapievieci.Intelectualii fug speriati, lasand pe Traian Basescu singur si sizolat. In final aceiasi bata va lovi capul prezidential. Scenariul nu poate avea o baza reala, caci in scandalul icr, presedintele a ales sa se loveasca la cap singur. Spre final in comunicat oficial, Institut Cultural Roman avind ca presedinte de onoare pe insusi presedintele tarii, urmarind sa ma denigreze in ochii tuturor, ma denunta ca fascist “fervent admirator al politicii extremiste al maresalului Antonescu. Daca apararea culturii nationale si a demnitatii tuturor,
    a atras atentia atentia atitor cozi de topor,este un semn bun.inseamna ca sunt disperatiI Cind ma pregateam sa gasesc un final acestor randuri, a sunat telefonul.Ionathan Vick de la Antidefamation League ma anuntat ca sa pornit actiune impotriva ICRt.Daca cea mai puternica asociatie din evreiasca din lume, care are ca scop” To stop the defamation of Jewiish people, to secure justice and fair treatment to all “se misca, inseamna ca partida este castigata. M-am grabit sa felicit pe Culian de la New York Magazin, care mi-a confirmat ca a primit un mesaj similar. Am indreptat un gand de multumire lui Badin, Alexandra, Raluca Petria si a mi de blogari care au facut ca aceasta minune sa se intimple. De si este vara de la New York a pornit un bulgare de zapada care creste si nu mai poate fi oprit.
    O zi buna pentru Romania.

    Friday 15 August 2008
    New York
    Robert Horvath

  15. Robert Horvath NEW YORK Says:

    DOMNULUI TRAIAN UNGUREANU Sunt atacat zilnic de ziarul COTIDIANUL. Cand am inceput actiunea impotriva ICR nu am auzit de dumneavostra,deci nu poate exista nimic la nivel personal.Sunt educat (Am absolvit facuultatea de CINEMATOGRAFIE IATC BUCURESTI si FASHION INSTITUTE OF TECHNOLOOGY NEW YORK) si sunt printre PUTINI ARTISTI ROMANI CARE AU FACUT CARIERA IN OCCIDENT.Sper ca ma dispretuiti din motive EXISTENTIALE si nu din INVIDIE. Nu ma supara faptul ca sunt facut mitocan,legionar, primitiv,lipsit de educatie sI de bani pentru ca este Adevarat. Ma intriga doar faptul ca sunt considerat PROVINCIAL.Cum poate cineva care locuieste in TOKIO SI NEW YORK sa fie provincial ? Cum poate cineva care care are un STUDIO DE FILM in mijlocul METROPOLEI poate fi descris ca un ratat ? Poate Bogdan Stefanescu fostul director al ICR,care ma vizitat, sa dea explicatii. In concluzie daca ati devenit un adevarat om de cultura de tipologie apuseana, va rog sa fiti FAIR si sa-mi acordati DREPTUL LA REPLICA.Articolul indreptat impotrva CLANULUI ICR se numeste O ZI BUNA PENTRU ROMANIA. ROBERT HORVATH

  16. ROBERT HORVATH NEW YORK Says:

    CONSPIRATIA ISLAMICA LA ICR

    LA BUCURESTI SE CUNOASTE FOARTE PUTIN DESPRE SCANDALUL ICR, NEW YORK. LOCUL UNDE AR TREBUIE SPUS ADEVARUL ESTE PARLAMENTUL ROMANIEI.PENTRU CA AM DE GAND SA DESVALUI LUCRURI GRAVE LA ADRESA CLANULUI PATAPIEVICI ,NU MI SE DA OCAZIA DE A O FACE OFICIAL. SCENARIUL ESTE CEL VECHI. SE CREIAZA INPRESIA UNEI LUPTE POLITICE. DAR TOTUL ESTE DOAR O FARSA, PENTRU A PERMITE TERMITELOR COMUNIST SECURISTE ,SA RAMANA LA PUTERE. TOTUL SE PETRECE DOAR LA SUPRAFATA. SE REUNESTE PARLAMENTUL, PENTRU A AFLA ADEVARUL, DAR NU IL INVITA PE CEL CARE AR PUTEA SA O FACA. PENTRU CA EU NU FAC PARTE DIN SISTEMUL CORUPT, DECI NU POT FI CONTROLAT, MANIPULAT SI SANTAJAT, SUNT CONSIDERAT EXTREM DE PERICULOS . NEPUTAND VORBI IN FATA SENATULUI ,VOI SPUNE ADEVARUL PE BLOGURI SI IN PRESA. VOI VORBI ASTFEL DESPRE TRIUNGHIUL, ARAB, SECTE, LUMEA INTERLOPA, CARE STRANGE CA UN CLESTE SOCIETATEA ROMANEASCA, EXEMPLUL CEL MAI ELOCVENT ESTE AICI LA NEW YORK, UNDE O SECTA A TERORIZAT SI BATJOCORIT TIMP DE MAI MULTE LUNI, PE TOTI LOCUITORII SEDIULUI DIPLOMATIC AL ROMANIEI. SENATORII AR PUTEA URMARII UN DOCUMENT VIDEO, IN CARE MEMBRI SECTEI VANDALIZEAZA FATADA CLADIRII CU DRAPEL TRICOLOR SI STEMA LA INTRARE. EI MANJESC CU GRAFITTI DE CATVA METRI FATADA CLADIRII UNDE ISI ARE SEDIUL MISIUNEA ROMANA LA ONU,.CONSULATUL ROMANIEI SI GALERIA ROMANIA. FAPTUL ESTE FARA PRECEDENT. NICIODATA IN ISTORIE GARZILE CARE PAZESC VREO AMBASADA SAU UN CONSULAT,STAU CU BRATELE INCRUCISATE ,PRIVIND CUM O BANDA ATACA SI VANDALIZEAZA ,TERITORIUL NATIONAL. ORDINUL DE A NU INTERVERVENI , AFOST DAT DE CONSULUL PAVONI URMAND INSTUCTIUNI SUPERIORE. ACESTI GOLANI NU SUNT ALTII DECAT CREATORII EXPOZITIEI “FRIDOM FOR LAZI PEOPLLE” TREBUE MENTIONAT CA IN ORICE TARA DIN LUME UN ASEMENEA INCIDENT AR FI DUS LA CADEREA GUVERNULUI SI CHIAR DEMITERII PRESEDITELUI.
    ASPECTUL DE NECREZUT AL EXPOZITIEI ICR, ESTE NU NUMAI FAPTUL CA STATUL ROMAN A ORGANIZEZAT UN EVENIMENT ANTISEMIT ,IN ORASUL CU CEA MAI MARE POPULATIE EVREIASCA DIN LUME, CI SI FAPTUL CA EL ESTE PREZENTAT DE OMAR MAWAN ANBAKI, NASCUT IN BAGDAD SI AVIND PUTERNICE CONECTIUNI IRANIENE, ASISTAM LA UN ATAC TERORIST AL IDEOLOGIEI ISLAMICE ,URMARIND BATJOCORIREA AMERICII SI A ISRAELULUI.
    PREZENTA ROMANILOR AFOST DOAR DOAR DECORUL UNEI INCREDIBILE DIVERSIUNI . TREBUE REMARCAT CA ACEST EVENIMENT ARE CA FUNDAL REACTIVARII CELULELOR AL-QAEDA DIN ROMANIA CARE PROFITA DE CORUPTIA GENERALIZATA SI DE DE SLABICIUNEA AUTORITATILOR. ROMANIA ESTE PROBABIL SINGURA TARA UNDE TERORISTII NU SUNT NEUTRALIZATI SAU ARESTATI. ASTFEL NU DE MULT GRUPUL CONDUS DE CETATEANUL SAUDIT MUSAAB MUJALLI A FOST DOAR EXPULZAT SI INVITAT , SA NU SE REINTOARCA IN URMATORII 15 ANI. ACESTE ENORMITATI AU LOC SUB OCHIUL SERVICILOR CARE SUNT DESCURAJATE SI NU SUNT LASATE SA-SI FACA DATORIA. IN DECURSUL A CATEVA SAPTAMANI AM ATENTIONAT IN SCRIS SI VERBAL AUTORITATILE DESPRE ACAEASTA EXPOZITIE ISLAMICA.AM AVUT CONVORBIRI CU ILINCA ILIE DE AMBASADA,DEASEMENE CU CONSULUL PAVONE. SPECIALISTII DE LA SERVICIUL EXTERN AU FOST OBSTRUCTIONATI SI NUAU FOST LASATI SA MA CONTACTEZE.CU ALTE CUVINTE TOATA LUMEA A CUNOSCUT GRAVITATEA SITUATIEI DAR NU A INTEVENIT DIN CAUZA PRESIUNII PREZIDENTIALE. AM ALERTAT IN CALITATE DE CETATEAN AMERICAN FBI. PE ZI CE TRECE, SCANDALUL CULTURAL DEVINE UN SCANDAL POLITIC FAPTUL CA PRESEDINTELE BASESCU PUNE INTERESELE CLANULUI, INAINTEA INTERESULUI TUTURORA CREIAZA O SITUATIE EXPLOZIVA. DECIZIA DE A ALEGE SINUCIDEA POLITICA ,ESTE O OPTIUNE PERSONALA.DAR EL NU ARE DREPTUL DE A FACE ACEST LUCRU IN DETRIMENTUL IMAGINII SI INTERESULUI NATIONAL. PRESEDINTELE TREBUR SA INTELEAGA CA INTRAND IN LUMEA CIVILIZATA TRBUIE SA NE PURTAM CIVILIZAT . AM CREZUT CA ACTIUNEA ANTIDEFOMATION LEAGUE IMPOTRIVA ICR SI INCEPUTUL MONITORIZARII ROMANIEI DATORITA UNEI EXPOZITII ANTISEMITE , SA FIE UN SEMNAL DE TREZIRE. M-AM NSELAT AMARNIC.PROBABIL CA SANTAJUL DOSARELOR,ESTE MAI PUTERNIC DECAT INSTNCTUL POLITIC. SEMNALIND CLANULUI PATAPIAVICI SPRIJINUL NELIMITAT, PRESEDITELE FACE O GRESEAL FATALA.EL SE VA PRABUSI ODATA CU EI. LUPTA IN JURUL ICR ESTE DURA SI LIPSITA DE MENAJAMENTE.DACA NOI ACTIONAM DE DRAGUL UNOR IDEI ,CLANUL APARA PRIVILEGILE .EI STIU CA DACA VOR PIERDE, VOR PIERDE TOTUL FIIND PROBABIL TRIMISI LA PUSCARIE SAU LA CASA DE NEBUNI, DE ACEEA LUPTA ESTE PE VIATA SI MOARTE. IN CURAND PUNPE EI, MEDIA INTERNATIONALA. ARTICOLUL SCRIS IN ENGLEZA”EXPOZITIE AL-QUEDA LA NEW YORK ‘ VA UMBLA IN JIRUL LUMII. SCANDALUL MARE,SCANDALUL INTERNATIONAL,ABIA INCEPE.VA FI O PALMA NOUA,NAUCITOARE.
    ACUM CATEVA SAPTAMANI CAND AM INCEPUT ACTIUNEA INPOTRIVA ICR ,AM FOST SINGUR,.ACUM CA PRIN MINUNE,CAUZA MEA A DEVENIT CAUZA TUTUROR. UNIND FORTELE CELOR DE ACASA CU CEI DE PRETUTINIDENI VOM PUTEA CELEBRA IN CURAND O VICTORIE MULT MERITATA. ROBERT HORVATH CINEAST NEW YORK 25 AUGUST 2008

Leave a comment